Sunday 5 May 2013

I think that I'm throwing, but I'm thrown

I´ve been, to my surprise, hearing a lot of Lisa Loeb's song Stay from 1994 lately. In one episode of Girls you can hear it quietly being played in the background during a dinner party that Hannah throws. The same week I happened to tune in on an old episode of SNL where the song was sung in a sketch. 

Now, that song - Stay - is the very, very first song, well pop song if one needs to be correct, that I learned by heart. Every word, every pronunciation was carefully repeated and rehearsed so that I would sound exactly like Lisa. I especially loved that fairly fast part that starts at 1:10 - I was six, English is not my mother tongue and I loved singing it. Till this day I know it. Would you wake me in my deepest sleep - I would still know it and own it. 

Translation: Lisa Loebs gamla dänga från 1994 Stay har under den senaste veckan återuppstått i min vardag, som en hälsning från ett tidigare liv. Jag fick höra den spelas i ett avsnitt av Girls, för att några dagar senare stöta på den i en sketch på SNL och så var man återigen hooked. Stay var den allra första låten, på engelska, som jag lärde mig utantill - varje ord, varje uttal. Den sjöngs om och om och om igen. Och jag kan den, till perfektion, än idag.


No comments:

Post a Comment